Moderní maminka pro pírko přes plot skočí

rozhovor s Lucií Hradeckou, maminkou a zakladatelkou značky Baby Burrito

Zavinovačky známe všichni. I když si to už nepamatujeme, jaký byl pocit v nich spát. Maminky se snaží zajistit pro své děti vždy to nejlepší. Aby miminka i maminka mohla klidně spát vyzkouší ledacos. V porodnicích se učí novopečené maminky balit miminka do vánoček, doma si pak každá hledá svou cestu a z vánočky může být třeba burrito. Burrito?!  Ano: Baby Burrito :-) 

Lucie Hradecká, zakladatelka firmy Baby Burrito, nám poskytla online rozhovor. 

Značku Baby Burrito založila Lucie v roce 2019. Tehdy rozjeli e-shop a prodali první produkt. Samotná myšlenka na vlastní značku se ale váže k datu narození syna, k roku 2018. Motivací byl fakt, že na trhu nenašla žádnou moderní a minimalistickou péřovou zavinovačku. 

Lucie, jak Tě napadlo zajímat se o zavinovačky a proč právě o péřové zavinovačky? Na trhu je přece v této oblasti hodně produktů v nabídce.

LH: Již po dobu těhotenství jsem se zajímala o správné držení a polohování miminka a chtěla mu zajistit prostředí pro zdravý vývoj a symetrické držení těla. A v tom je peří neskutečným pomocníkem. Péřové zavinovačky tenkrát hodně značek nenabízelo.

První Baby Burrito zavinovačku v minimalistickém designu ušila našemu Teďouškovi jeho babička, moje maminka, a on si ji hned zamiloval. Rychleji na ní usínal a lépe spal. Pokud mu hlavička padala k jedné straně, peří jsme pouze načechrali, a jeho polohu jednoduše upravili.

Z Burrita jsme byli doma nadšeni všichni a jeho výhody jsem chtěla dopřát i ostatním rodinám. S mateřstvím přichází obrovská láska, ale také strach a starosti. A vyspané a dobře prospívající miminko dělá každou maminku klidnější a spokojenější.

Proč Burrito? Chápu dobře souvislost s mexickým pokrmem “burrito”, wrapem, kdy se náplň zaroluje do podoby válce a jeho konec je přeložený tak, aby náplň nevypadla a jídlo zůstalo uvnitř teplé? :-)

LH: Nechtěli jsme zapadnout. Chtěli jsme, aby to jméno zanechalo dojem a aby tu značku a její produkt vystihovalo. Baby Burrito zaujme a nutí vás přemýšlet „co je to to Baby Burrito?“. Ten pojem vznikl původně v naší rodině jako spontánní reakce tatínka na zabalené miminko. Je to vtipné přirovnání k zabalenému pokrmu, na které dostáváme dnes a denně úžasné ohlasy.

Předpokládám, že podnikatelské začátky nebyly jednoduché. Co Tě přimělo, že ses v rámci Mater přihlásila do programu pro začínající podnikatele BusinessUp?

LH: S myšlenkou individuálních konzultací či mentoringu jsem si hrála již delší dobu. Podnikání přináší určitou svobodu, ale vyžaduje pevnou vůli. Cítila jsem, že potřebuji někoho k sobě. Někoho, kdo má zkušenosti s podnikáním a s vytvářením značky. Chtěla jsem si nechat zhodnotit svoje dosavadní postupy a konzultovat nové nápady a myšlenky. Chtěla jsem udělat další krok k růstu businessu, i sebe samotné.

Jak hodnotíš program BusinessUp?

LH: Andrea, zakladatelka Marteru a moje mentorka v programu BusinessUp, mi dodává odvahu uskutečnit ty kroky k posunu firmy dál a dotáhnout jednotlivé úkoly do konce. Nejvíce si vážím jejích objektivních názorů a kritických postojů, které mi ukazují nový pohled na věc.

Když se ohlédneš zpět, kam se firma Baby Burrito od svého založení posunula?

LH: Cíle, které jsme si nastavili s tou prvotní myšlenkou, jsme pokořili. Všechny nové dovednosti, nabrané zkušenosti, úspěch a spokojení zákazníci, nás ženou ještě dál a motivují k růstu.

Rozšířili jste svou nabídku produktů? Co vše si u vás můžeme objednat?

LH: Začínali jsme opravdu na jednom typu péřové zavinovačky a pár variantách povlaků. Poté přidali péřové polštářky a maxi péřové zavinovačky. Dnes u nás seženete do soupravy také mantinel, klasické zavinovačky plněné rounem či mušelínové pleny. Nabídku produktů neustále rozšiřujeme. V rámci BusinessUp programu jsem se odhodlala nebát se nových výzev a nyní nejnověji pracujeme také na prostěradlech do dětské postýlky.

Pokud bychom se na výrobky Baby Burrito chtěli podívat, kam se máme vypravit? Sama si vzpomínám, že jako nastávající maminka prvního dítěte jsem si chtěla hodně věcí prohlédnout, osahat, poptat se, udělat si názor :-)

LH: Baby Burrito je především e-shop. V době, kdy jsou obchody i několik měsíců zavřené a všechny offline akce zrušené, jsme za to opravdu vděční. Spolupracujeme pouze s několika vybranými prodejci a situaci nadále sledujeme. Jakmile se ustálí, budeme síť partnerů rozšiřovat a doufat, že se s našimi zákazníky potkáme osobně i na některých veletrzích.

Jak vlastně vzniká zavinovačka? Kdo ji navrhuje? Kdo se podílí na návrzích nových produktů?

LH: Všechny produkty navrhuji nejprve sama. Procházím možné materiály, barvy a zpracování. Je to vždy běh na dlouhou trať. Já si potřebuju nechat nápady uležet a vše hodně promyslet. Produkty pro dětské zákazníky mají navíc velmi specifické nároky na materiály a jejich certifikace. Jakmile jsem s návrhem v hlavě spokojená, načrtnu ho švadleně. Ta vytvoří jeho technickou stránku a zadá výrobu prototypu. Vzorků máme vždy několik a společně dolaďujeme detaily produktu a následně testujeme.

Kde hledáš inspiraci k práci?

LH: Všude. Neustále sleduji trendy. Inspiruje mě vlastní rodina a naše potřeby. Ptám se kamarádek i široké veřejnosti. A v neposlední řadě poslouchám naše zákaznice.

Lucie, jaké máš plány na léto?

LH: Program letošního léta se samozřejmě bude odvíjet podle epidemiologické situace. Plánujeme moře, konečně snad i více rodinných setkání, a hlavně hodně grilování a poklidných večerů u nás na zahradě.

Podělila by ses o nějaké praktické tipy s ostatními maminkami, začínajícími podnikatelkami, o svoje osvědčené postupy jak vše řádně a včas zabalit na výlet či dovolenou?

LH: Dovolenou většinou plánujeme až na poslední chvíli a pak je potřeba všechno rychle připravit. K tomu mi pomáhá seznam, který mám již dlouhodobě vytvořený a uložený v poznámkách v telefonu. Seznam si vždy pár dní před odjezdem projdu, přidám či odeberu položky podle toho, jestli jedeme k moři, na hory nebo pod stan, a podtrhnu, co je potřeba dokoupit. Při kontrole seznamu mě spíš napadne, co bychom neměli zapomenout, a před odjezdem už nepanikaříme, ale jen odškrtáváme.

A jaké kroky doma podnikáte, abyste v klidu odjeli na dovolenou a firma pracovala i po dobu Tvojí nepřítomnosti?

LH: Letos poprvé obchod nezavírám, ale poběží v omezeném režimu i v době mé dovolené. Dala jsem si práci s vytvořením manuálu, ve kterém jsem detailně popsala postupy veškerých procesů, a zaškolila výpomoc. Samotná tvorba manuálu byla časově náročnější, určitě se to ale vyplatí mít ho k dispozici i do budoucna. Spoustu procesů jsem zautomatizovala a oceňuji to každý den, nejen při dovolené. 

Automatizace byla něco, co jsem delší dobu odkládala, ale ta prvotní časová investice se opravdu velmi brzy vrátí a spoustu času ušetří. Díky správně nastaveným automatickým procesům a detailně vytvořenému manuálu se mohu spolehnout, že balíčky projdou stejnou péčí, jakou bych jim dala já sama.