Sorting by

×

Jak při podnikání využít slevu 



 

Andrea Bohačíková
Odhadovaná doba čtení do 2 minut

Na jedné konzultaci se mi klientka svěřila, že neví, jak má pracovat se slevou. “Vlastně jí dát ani nechci, ale mám pocit, že bych měla. Nevím ani, jak velkou slevu dát, nebo o kolik cenu snížit. Poraď mi, prosím.” Podívám se na ní a odpovídám: “Chceš tu slevu ty nebo tvůj zákazník?

Sleva jako výraz nedůvěry ve své podnikání

Obecně je známo, že my ženy si věříme méně než muži. Potvrzuje to i jedna studie, kterou nechala udělat Sheryl Sandberg, provozní ředitelka Facebooku. Výzkum tvrdí, že aby ženy byly ochotny se vůbec přihlásit na danou pracovní pozici, tak musí splňovat více než 90 % požadavků. Víte však, že stejně náročné jsou podnikatelky samy na sebe ohledně svých produktů a služeb?

Ano, je to tak. Více než 80 % mých konzultací se začínajícími podnikatelkami nebo startupistkami mé klientky zahajují  omluvou za to, že si dovolí chtít za své produkty nebo služby tolik a tolik peněz. Chápu je. Na začátku svého podnikání jsem pociťovala obdobný ostych. Proto jim teď pomáhám, uvědomit si, jakou přidanou hodnotu má jejich produkt nebo služba.

Proč mluvím pouze o ženách? U mužů jsem se s podobným jevem zatím nesetkala. Tím však neříkám, že sami o svém podnikání nepochybují.

sleva diskont podnikání strategie

Co mají společného tyto tři pojmy: cena, sleva a sebevědomí podnikatelky?

Hodně! Když si sama nevěříte, podkopáváte důvěru ve své vlastní podnikání. Proč? Protože vaše  sebevědomí a sebedůvěra se odráží právě na cenách za vámi nabízené zboží a služby.

S prodejem roste sebevědomí

Mám pro vás jeden tip z praxe, který u mých klientek krásně funguje: čím více svých produktů a služeb prodáte, tím lépe se vašemu podnikání bude dařit. Každý váš další prodaný produkt nebo služba vám pomůže získat ono potřebné sebevědomí. Posune vás blíže k uvědomění si přidané hodnoty svých produktů a služeb na trhu. Uvidíte, co váš zákazník koupí získává a jaký užitek mu nákup přináší.

Pokud stále uvažujete nad poskytnutím slevy za vaše zboží, zodpovězte si tyto 2 klíčové  otázky: 

  1. Zvládne vaše cashflow prodávat pod cenou?
  2. Proč vlastně chcete slevu nabízet?

Je důležité si promyslet, co je cílem onoho zlevnění. Zda je opravdu nutné slevu poskytnout z marketingového hlediska. Potřebujete nalákat své zákazníky? Tyto otázky si musí položit každý podnikatel sám. Například zjistíte, že sleva osloví jen ty zákazníky, kteří mají zájem o objemovou slevu.

blog jak pracovat se slevou prosperita

Jeden příklad za všechny

Představte si, že prodáváte velký dort o 10 porcích za 1 000 Kč. Přijde zákazník a řekne vám, že vám za něj zaplatí 800 Kč. Co vy na to?

  1. Odmítnete zákazníka se slovy, že celý dort opravdu stojí 1 000 Kč.
  2. Přijmete nabídku s povděkem, že aspoň něco vyděláte.
  3. Za 800 Kč prodáte zákazníkovi pouze 8 porcí: 1 porce přece stojí 100 Kč! Tím mu ukážete, že jste ochotna jednat, ale váš produkt má svou hodnotu – cenu. Každou neopodstatněnou slevou říkáte, že váš produkt či služba nemá tu hodnotu, kterou jste za pomoci cenové kalkulace stanovila. Nezapomeňte nikdy na svoji  prodejní strategii a cenovou politiku.
    blog budovani značky podnikatelky marketing

    Co byste o slevě měla vědět:

    • znát důvod, proč jí dáváte;
    • pochopit, co za ní vy, jako podnikatelka dostanete, co tou slevou získáváte vy od zákazníka;
    • zvážit, zda je to pro vás z dlouhodobého hlediska výhodné slevu poskytnout;
    • zamyslet se, zda poskytnutou slevou neutrpí vaše podnikatelké jméno – značka;
    • spočítat si provozní výdaje, aby sleva nevedla do červených čísel, tedy do ztráty.

    Vztahy se zákazníky jsou důležité. Je zapotřebí hledat výhodná řešení pro obě obchodující strany, aby došlo  k vzájemné spokojenosti. Vězte, že snížení ceny produktu či služby není vždy výhodné pro všechny. Myslete na to a věřte si! 

    Pokud si stále nejste jistá, jak stanovit cenu nabízeného produktu nebo služby, ráda vám v této oblasti pomohu. Využijte mé online individuální podnikatelské konzultace. Společně krok za krokem projdeme vaši vizi i strategii. Poradím vám, jak oslovit a získat nového zákazníka. Ano, moje poradectví má svou hodnotu, ale za vloženou investici získáte takové know-how, že se již nikdy nebudete ostýchat říct si o adekvátní odměnu za váš produkt či službu. Vězte, že každé zboží má svého kupce.

    Jestli chcete získat další informace přímo z praxe nejen pro začátky svého podnikání, sledujte webové stránky Marter a sociální sítě  facebook, InstagramLinkedIn. Odebírejte newsletter a buďte v obraze, jaké videokurzy, webináře a programy pro vás připravujeme.

    Na textu s autorkou spolupracovala redaktorka blogu M.arter, Gabriela Kašparová a copywriterka prodejních textů M.arter, Klára Baboučková.

    Kdo je Andrea Bohačíková

    Andrea Bohačíková, Marter, business

    CEO & Founder M.arter

    Andrea má přes 12 let zkušeností s obchodní strategií, prodejem na poli mezinárodního a komoditního obchodu. Mentoruje startupy, jednotlivce i neziskové organizace, kterým pomáhá v růstu. Ačkoli sama ještě není matkou, našla díky kamarádce problém ve společnosti a založila Mater. V současné době vede tým 25 lidí (převážně matek na rodičovské), které jí s prosazením myšlenky „Rodičovská není brzda, když nechcete“ pomáhají. Žije v Praze; miluje aktivní odpočinek, psy, čokoládu a dobrou společnost.

    KONTAKTY: