Chci být šťastná!

Přemýšlela jste někdy nad tím, co pro vás znamená „štěstí“?

Zažila jste ve svém životě den, kdy jste si řekla: „Hmmm…. já jsem tááááák šťastná!

Ne? Tomu nevěřím. Možná jste jen trochu pod tíhou starostí zapomněla, jak na to.

Možná věnujete až moc času okolním problémům a na své štěstí prostě zapomínáte.

Pro nás ženy je důležité se odevzdat. Odevzdat se svým dětem, svému muži, rodičům. Dát své srdce je podstatou ženství, ale neznamená to zapomenout na svou hodnotu a stát se neviditelným členem domácnosti, uklízečkou nebo hromosvodem. Snažte se myslet i sama na sebe, vyčlenit si svůj čas na své koníčky a sny, aby vaše hodnota zůstala zachována a bylo to pro všechny strany vítězné. Snadno se to řekne, ale jak toho docílit?

Abychom byly šťastné, potřebujeme útěchu, podporu a povzbuzení. Potřebujeme najít bezpečný prostor, kde se můžeme seberalizovat. Začít si důvěřovat, důvěřovat svým myšlenkám a pocitům, dojít ke zklidnění, pocitu naplnění a spokojenosti. 

Dovolte si být každý den alespoň hodinu sama se svými myšlenkami – v klidu, v bezpečí. Vstaňte o hodinu dřív, nebo si dejte večer teplou sprchu, poseďte si se šálkem kávy či čaje a analyzujte své potřeby. Přemýšlejte nad tím, co vás motivuje, co se vám líbí, co nelíbí, čeho se chcete vyvarovat. 

Říkejte si podporující a motivující věty, afirmujte. Každému sedí jiné. Když onu větu vyslovíte  nahlas, zjistíte, zda je, či není, pro vás tou pravou. Příkladem uvedu: “Věřím si”; “Dnes mám úspěšný den.”; “Jsem plná síly a zdraví.” ;“Mám radost ze života”; “Mám život ve svých rukou.”; Toto … (doplňte si sama) si mohu dovolit.”; “Dnes to zvládnu”;Nebojím se … (opět si doplňte čeho”)

Obzvláště tato poslední věta “Nebojím se”  je “kouzelná”. A jak to myslím – kouzelná? Pokud to není pravda, nepůjde vám to přes pusu.  Zjistíte tím, na čem konkrétně u sebe můžete začít pracovat. 

Vytvořte si představu svého  života, ve kterém je vám dobře. Takového, ze kterého si nebudete chtít brát dovolenou. Podnikněte kroky k tomu, aby to byla skutečnost.. U každého to může být jinak obtížná cesta, protože naše vnitřní dítě může být různě zraněné či ustrašené. A stejně jako malé dítě stále čeká na pochvalu a příležitost k seberealizaci, tak na to samé čeká i to vaše vnitřní dítě! Jak snadno dokážete uvěřit tomu, že děláte něco špatně, tak snadno dokážete uvěřit i tomu, že je vše v pořádku, že to bude dobré a zvládnete to. Vaše vnitřní dítě je totiž připraveno přijmout jakoukoliv informaci o sobě za pravdivou. Pomozte mu tedy přestat se bát a definujte si cestu ke štěstí.

Jak by vaše cesta ke štěstí mohla vypadat?

Mám pro vás malé cvičení:

  • Zavřete oči a představte si, že se probouzíte do toho nejšťastnějšího dne v životě: ráno vstanete v tolik, kolik vstát chcete, obklopena těmi, kterými chcete a na místě, kde chcete.
  • Sepište si činnosti, které byste chtěla dělat, abyste se cítila šťastná. Sepište si vše, co vás dělá šťastnou.

Já, když jsem si toto cvičení zkusila poprvé, měla jsem poznačené samozřejmě i to, co je v mém životě aktuálně nereálné, ale chtěla jsem si vše zaznamenat na někdy v budoucnu ☺. 

  • Poté si ze seznamu vyberte ty činnosti, které si můžete dopřát už nyní. 

Chvilky štěstí, ty pomíjivé okamžiky radosti, se začnou řetězit a uvidíte, že i vy brzy budete uléhat s tím krásným pocitem a úsměvem na rtech a myšlenkou já jsem opravdu šťastná“

Opět se s vámi podělím o to, jak to mám já, koučka, která pomáhá ostatním k nalezení štěstí?

Jako každá z vás, mám dny šťastné i ty méně šťastné, ale každý den mi pomáhá moje další desatero štěstí: 

  1. Kdy vstanu, neovlivním. Budíček mi určují děti (sama bych spala klidně do oběda).Vždy vstávám v dobré náladě. Pokud se mi opravdu vstávat nechce, opakuji si: „Chtěla si děti, tak si je užívej, dokud tě ještě chtějí budit.“ 
  2. Ráno začnu svou oblíbenou kávou, ať se naladím pozitivně. 
  3. Naplánujeme si společně s dětmi jednu aktivitu, na kterou se těšíme a všichni tak víme, co spolu podnikneme. Samozřejmě záleží na věku dětí, těm malým aktivitu s nadšením sdělíme. 
  4. Určím si jen 3 činnosti, které v daný den chci stihnout. Nikdy nepřeceňuji své časové možnosti. 3 činnosti denně, to je 30 činností za 10 dní, 300 činností za 100 dní a více než tisíc činností za rok :)
  5. Odměním se. Mou největší odměnou mi stále je objetí od mých dětí, ale občas to doplním o něco dobrého k snědku; ano, jsem v tomto požitkářka.
  6. Myslím pozitivně, ať se děje co se děje.  
  7. Najdu si čas i na svého muže – miluji naše společné povídání. 
  8. Snažím se vyčlenit si 3x 15 minut denně jen sama pro sebe.
  9. Snění, to nás s dětmi baví všechny. Představujeme si, kam bychom chtěli jít nebo jet a co bychom tam chtěli zažít. 
  10. Snažím se alespoň 8 hodin denně spát. Slyšela jsem, že spánek, který si odepřete, už nikdy nedoženete, tak to raději nepokouším. 

P.S.: Jsou dny, kdy se mi ráno prostě nic moc nechce. Mám ale dost času se během dopoledne naladit, že se mi vlastně všechno chce.  

Uzdravte své vnitřní dítě. Najděte se mnou a M.arter programem #BeYourself své vlastní štěstí.

Vaše 

Martina Novotná, lektorka programu Be yourself pro vaše nové já!

Spolu to zvládneme!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin