Sorting by

×

6 osvědčených tipů, jak vybudovat úspěšnou značku

 

Andrea Bohačíková
Odhadovaná doba čtení do 2 minut

Ať už jste na začátku svého podnikání nebo již podnikáte nějakou dobu, nejspíš neustále nad svým byznysem přemýšlíte. Uvažujete nad dokonalými produkty, krásnými obaly, nejlepšími barvami, nějakým tím byznys plánem, financemi, super příspěvky na sociální sítě, textem a fotkami na web atd. Zkrátka budujete své podnikání, značku a nejspíš vás to všechno i baví. Jinak byste se do toho přeci nepouštěly, ne?

Troufnu si tvrdit, že vám jedna věc chybí

Jaká? Důvěra vašeho zákazníka ve vás. Položte si teď sama sobě otázku, proč by si někdo měl koupit , to co nabízíte? Máte samy důvěru v to, co nabízíte?

Důvěra je alfa i omega podnikání. Nejdůležitějším stavebním prvkem podnikání. Bez důvěry je těžší dosáhnout zvýšení tržeb, požadovaného (správného) povědomí o značce i sledování na sociálních sítích, které opět přinese konverzi na peníze.

Důvěra v cokoli se buduje dlouho a je velice křehká. Je nutno o ni pečovat. Stačí drobnost a změní se v nedůvěru. Nedůvěryhodnost značky pak nakonec povede k selhání růstu a tím k poklesu prodeje zisků a tržeb. A to si žádný podnikatel nepřeje zažít.

Co s tím? V tomto článku vám představím 6 nástrojů pro tvorbu důvěry ve značku.

blog podnikatelky budování značky story telling

Storytelling, nebo-li vyprávění příběhů

Snad všichni máme rádi příběhy. Patří to k nám od pradávna, kdy naši předkové seděli v tlupách u ohně a vyprávěli si příběhy. Sami svým dětem nejspíš čtete pohádky před spaním. Tím utváříte jejich dětský svět a připravujete je na svět dospělých. Stejně tak, jako si vyprávíme příběhy, chová se tak i značka – vypráví svůj příběh. Váš příběh. Zákazník si pak spolu s vašimi produkty nebo službami kupuje také část příběhu. Vlastně právě proto nakupuje. Věří, že podporuje dobrou věc. Zvláště pokud má  produkt nějaký přesah. Například M.arter pomáhá slaďovat rodinný život s kariérou dle potřeb každého rodiče. To je náš přesah. Příběhy působí na emoce, emoce vedou k nákupu. Jak prosté. 

blog nákupy emoce značka budování značky

Video marketing

Nemusíte utrácet desetitisíce korun za agenturu, aby vám natočila produktové video. Pro začátek vám  stačí mobilní telefon nebo lepší  fotoaparát, na který sebe, své produkty nebo zákulisí své práce natočíte. Proč? Protože vy osobně vylezete ven ze své ulity. Vystoupíte ze své komfortní zóny. Ukážete se zákazníkovi. Postavíte se za svou značku. Budete mu bližší. Možná vám v budoucnu odpustí i nějakou tu chybu v prodejním procesu, když vás takto pozná, protože bude vědět od koho a co si kupuje.

Tip: Pokud se stydíte vystupovat na kameru, točte nejprve své výrobky. Doporučuji v budoucnu natočit i sebe samotné při práci. Lidé jsou zvídaví a rádi poznávají druhé, obzvláště zakladatele čehokoliv.

blog budování značky podnikatelky influencer čísla seo

Influencer marketing

Důvěru ve svou značku můžete podpořit spojením se známým DŮVĚRYHODNÝM influencerem, který vás podpoří. Zde bych však dávala pozor na výběr influencera. Nějakou dobu ho sledujte. , Přemýšlejte  nad tím co a jak dělá. Zda se jeho hodnoty shodují s těmi vašimi a hlavně s vaším  podnikáním. Využít služeb influencera ale není nejlevnější.

blog budovani značky podnikatelky marketing

Cross marketing

nebo-li partnerství s dalšími společnostmi, které vaši značku doplňují. Tato varianta vám může pomoci, ať už s podnikáním začínáte nebo na trhu nějakou dobu působíte. I zde je  dobré zvážit, zda značka se kterou se spojujete stojí  na stejných hodnotách jako ta vaše,  zda má stejnou nebo podobnou cílovou skupinu, aby spolupráce byla oboustranně výhodná a smysluplná. 

Mediální povědomí

O čem se neví, jakoby nebylo. Opět to znamená vystoupit ze své komfortní bubliny. Ukažte světu co děláte a umíte. Poskytněte rozhovor do novin nebo televize. Nemusíte však hned mířit tak vysoko, jako je národní televize nebo nejčtenější médium v zemi. tačí začít dávat o své značce vědět. Najít si média, která čte vaše cílová skupina, vaši zákazníci a zde se ukázat jako odborník na dané téma. Např. v M.arter nabízíme našim účastnicím online individuálního programu pro podnikatelky, BusinessUp promo balíček: zahrnující článek na blog, zmínky na sociálních sítích a když je téma hodně zajímavé i pozvání do našeho podcastu: Rodičovská není brzda Pokud s námi máte společnou cílovou skupinu, mámy a táty na mateřské, rodičovské nebo po rodičovské dovolené. Může to pro vás být zajímavý benefit.

Péče o zákazníka

Ať už máte sebelepší zviditelnění své značky, nezapomínejte na to nejdůležitější: na zákaznickou podporu a péči o zákazníka. Obecně známý fakt říká, že je v průměru 7x levnější zákazníka udržet než získat nového. Pokud si myslíte, že zákazníky ztrácíte hlavně kvůli konkurenci, mohu vám doložit, že až 14 % zákazníků odchází kvůli své nespokojenosti a až 68 % zákazníků proto, že prostě nevěří, že se o ně zajímáte. Moje rada tedy zní: Zajímejte se o své zákazníky a dejte jim to znát!

blog podnikatelky pece o zákazníka budovami značky

Prostřednictvím výše uvedených aktivit můžete přiblížit vaše podnikání potenciálním klientům. Nezáleží na tom, zda své produkty či služby nabízíte jednotlivcům nebo firmám. Se správnými marketingovými nástroji, prodejními technikami a metodami pro posílení reputace, publicity a především důvěry ve značku, může každý podnikající subjekt prosperovat bez ohledu na jeho velikost či zaměření.

Držím vám palce při budování si vaší značce. Těším se, až o ní budu číst. Pokud vás rozvoj vaší značky zajímá ještě více, můžeme vše spolu konzultovat on-line. 

Jestli chcete získat další informace přímo z praxe nejen pro začátky svého podnikání, sledujte webové stránky Marter a sociální sítě  facebook, InstagramLinkedIn. Odebírejte newsletter a buďte v obraze, jaké videokurzy, webináře a programy pro vás připravujeme.

Na textu s autorkou spolupracovala redaktorka blogu M.arter, Gabriela Kašparová. 

Kdo je Andrea Bohačíková

Andrea Bohačíková, Marter, business

CEO & Founder M.arter

Andrea má přes 12 let zkušeností s obchodní strategií, prodejem na poli mezinárodního a komoditního obchodu. Mentoruje startupy, jednotlivce i neziskové organizace, kterým pomáhá v růstu. Ačkoli sama ještě není matkou, našla díky kamarádce problém ve společnosti a založila Mater. V současné době vede tým 25 lidí (převážně matek na rodičovské), které jí s prosazením myšlenky „Rodičovská není brzda, když nechcete“ pomáhají. Žije v Praze; miluje aktivní odpočinek, psy, čokoládu a dobrou společnost.

KONTAKTY: