Sorting by

×

5 základních rad, jak si do týmu vybrat kolegu z řad rodičů malých dětí

 

Lucie Remešová
Odhadovaná doba čtení do 2 minut

Je to už několik měsíců, co jsme spustili inzertní portál nabízející práci pro mámy a táty. Během té doby jsme díky interní analýze zadávání inzerátů objevili stále se opakující nejčastější chyby inzerentů – zaměstnavatelů. Rozhodly jsme se tedy sepsat nejčastější problémové oblasti při zadávání nabídky práce do našeho inzertního portálu a ulehčit vám tak částečně proces hledání nové pracovní síly do vašeho týmu.

Projektová manažerka inzertního portálu M.arter, Lucie Remešová pro vás sepsala 5 základních rad, jak postupovat při hledání budoucích spolupracovníků mezi rodiči malých dětí. Cílem těchto doporučení je usnadnit vám, personalitům nebo majitelům firem, cestu k novým zaměstnancům, která může vést právě  přes náš inzertní portál cílený především  na rodiče malých dětí.

5 základních rad, jak si vybrat budoucího spolupracovníka do týmu mezi rodiči malých dětí

Brno, pobočka, rosteme

1. Je nabízená pozice skutečně vhodná pro pracující rodiče malých děti?

Tak já si nějakou tu maminku vezmu do týmu a pomůžu sobě i jí,” šlechetná myšlenka. Ale než tak učiníte, ujasněte si, zda je pozice skutečně vhodná pro rodiče na nebo po rodičovské.

Přemýšlejte nad tím, zda nabízíte: zkrácený pracovní úvazek, který i ve skutečnosti bude zkrácený a dosti flexibilní.

Opravdu se náplň práce zvládne za daný úvazek udělat? Nabízíte home-office nebo práci kompletně remote (odkudkoliv)? Zkrátka uspokojení vašich potřeb ve firmě bude v souladu s podmínkami, které mají rodiče. V tu chvíli se bude jednat o win-win situaci pro obě strany.

Ujistěte se, že vy sami nebo přímý nadřízený, zvládne pracovat s podřízeným, který je zaměstnán na zkrácený úvazek. Komunikace na home-office se může zdát komplikovanější, ale předem nastavená a sepsaná pravidla vám  pomůžou.

Pokud zjistíte, že to tak není. Nevadí. Doporučujeme však neinzerovat  na portálech, které cílí právě na rodiče malých dětí. Dle našich průzkumů, kandidát, kterého zde najdete, nebude šťastný a vy také ne.

2. Detailní  popis práce

Dobře popsaná pracovní náplň inzerované pozice za základ úspěchu najít nejvhodnějšího kandidáta. Toto platí nejen u nabídek adresovaných rodičům  na nebo po rodičovské, ale u všech nabízených pozic. 

U rodičů malých dětí platí dvojnásob,aby si dokázali představit, jak pracovní povinnosti skloubí s péčí o rodinu. Jak na to? Sdělte  uchazeči, co u vás může očekávat, i co se naučí. Stručně mu popište, jak bude vypadat jeho pracovní náplň dne. Kandidát se dozví, na co se má připravit, Vám to pomůže v tom, že nebudete muset pročítat  kvanta životopisů a motivačních dopisů. 

3. Prodejte, co nabízíte

Pracovní pozice je zboží na trhu práce. Tak ho řádně zabalte a prodejte. Sdělte uchazeči vše, co nabízíte. Kam se mohou vaši zaměstnanci časem posunout. Proč mají pracovat zrovna pro vás a ne u vaší konkurence.  Uveďte, v čem je vaše společnost unikátní, jakou má firemní kulturu apod. Jednoduše a jasně sdělte, proč zrovna tato pozice je pro potenciálního zaměstnance z řad rodičů ta nejlepší. Dnes už neplatí, že se prodává  pouze uchazeč, ale také zaměstnavatel. Nezapomínejte, že vytváříte rovnocenný obchod na trhu práce.

4. O financích otevřeně

Stává se nám občas, že zaměstnavatel chodí kolem nabízené mzdy jako kolem horké kaše. Tento přístup rozhodně nedoporučujeme. Upřímně, mlžení kolem financí nikam nepovede. Obě strany ztrácí svůj drahocenný čas, když neví, na kolik je daná práce oceněna.

Malý tip: Obáváte-li se, že finančně nemůžete konkurovat jiným nabídkám na trhu práce, využijte další nefinanční benefit jako svoji přidanou hodnotu (firemní kultura, značka dobrého zaměstnavatele, kolektiv, náplň práce apod.)

Vždy však platí:  uvádějte finanční ohodnocení dané pracovní pozice. Od naší komunity proaktivních rodičů, která čítá kolem 6 500 rodičů a stále roste, víme, že je to zajímá vždy.

5. Na co uchazeč slyší? – Na benefity !

Z našich zkušeností víme, že zaměstnavatelé dost často nejsou konkrétní a do svého inzerátu uvádí jen některé benefity z našeho předvýběru. Ve skutečnosti jich však nabízí mnohem více a obvykle i hodně zajímavých. Byla by velká škoda je neprodat.

Zaměstnanecký benefit = konkurenční výhoda.

Neopomíjejte ji při hledání kvalifikovaných pracovníků.

Doporučení M.arter: Pro rodiče malého dítěte může být skutečně velkým benefitem třeba jen  pracovní doba, empatický šéf, flexibilita práce, 100% home-office. Co nabízíte vy?

Pokud si nevíte rady, neplýtvejte svým časem ani energií a obraťte se na naše konzultanty. S radostí vám předají své know-how, které vám pomůže přilákat k sobě talenty z řad rodičů malých dětí.

Na textu spolupracovaly: redaktorka blogu, Gabriela Kašparová a copywriter produktových textů, Klára Baboučková.

Kdo je Lucie Remešová

Lucie Remešová

Lucie má bohaté zkušenosti s recruitmentem a HR ze zahraničí i z Čech. S rodinou žije nedaleko Brna v domku, který svépomocí dostavují a zvelebují. I při dvou dětech se věnuje aktivně sportu. S dětmi absolvuje kolo a hory a pro sebe objevila jumping. Budeme držet palce, v říjnu se účastní svého prvního jump power maratonu. Obdivuje všechny ženy, které dokáží skloubit rodinu – práci – volnočasovou aktivitu. V M.arter týmu od září 2021 stojí za databází práceinzertním portálem M.arter

 KONTAKTY:

  • LINKEDIN: https://www.linkedin.com/in/lucieremesova
  • INSTAGRAM: l_remesova